söndag 10 april 2011

Havsöringsfiske!!

Va ner till västkusten denna helg för att prova lyckan i jakten på att få en GODKÄND havsöring. Har provat ett antal gånger under 3 års tid för att lyckas, har nog ett par hundra för små på samvetet men ännu ingen godkänd! , till år hade jag införskaffat mej ett flugspö för att testa som komplement till spinnspöt, tro det eller ej men jag lyckades att få en, måste säga att det var grymt kul!! men inte heller denna helgen lyckades jag jag med bedriften! Sen blev det inte så mycket öring på spinnspöt heller, tror det har mycket att göra med den dåliga sikten i vattnet, siktdjup på ca 2 dm!, Ska se om jag kan komma iväg nån mer helg men lax/öring trolling på Vänern lockar ganska mycket det med, livet är hårt!! ;)

Nu i eftermiddag var jag ut å tänkte provstarta sukkan på båten, rocaden stått ute i kylan hela långa vintern. Blev chockad hur lätt den starta, hann knappt vrida på startnyckeln innan den nös det obligatoriska suzuki nyset! Så tror till å med Rocaden längtar ut på vänern nu, se om de kan bli nån em tur under veckan! den som lever får se!! :)

tight lines
// alexander

Om mig

Min bilder
Alexander Pollack
Visa hela min profil

Bloggintresserade